Ceremonija povodom dodjele nagrada za Najbolje prakse u lokalnoj samoupravi u Crnoj Gori za 2014. godinu
17.12.2014

OEBS 114Ceremonija povodom dodjele nagrada za Najbolje prakse u lokalnoj samoupravi u Crnoj Gori za 2014. godinu održana je 16.12.2014. godine u Regionalnoj školi za državnu upravu (ReSPA) u Danilovgradu. Ovo je bila završna konferencija Programa Najbolje prakse u lokalnoj samoupravi u Crnoj Gori za 2014. godinu, koji već sedmu godinu za redom realizuje Zajednica opština Crne Gore, u saradnji sa Ministarstvom unutrašnjih poslova, i uz podršku Organizacije za evropsku bezbjednost i saradnju, Misija u Crnoj Gori.

U uvodnom dijelu svečanosti, učesnicima su se obratili: Aleksandar Žurić, potpredsjednik Upravnog odbora Zajednice opština Crne Gore i predsjednik Opštine Bijelo Polje, Ambasadorka Janina Hrebičkova, šefica Misije OEBS-a u Crnoj Gori, Dragan Pejanović, sekretar Ministarstva unutrašnjih poslova i Svetlana Vuković, direktorica Uprave za kadrove.

Govornici su se saglasili da je Program Najbolje prakse dao mogućnost svim jedinicama lokalne samouprave da pokažu primjere svoje dobre prakse i predstave inovativna rješenja u pružanju usluga građanima. Istaknuto je da nagrađeni projekti i razmjena stečenih iskustava tokom njihove realizacije sa ostalim opštinama, doprinose socio-ekonomskom razvoju na lokalnom, ali i na nivou države. Učešćem u ovom Programu, crnogorske opštine istovremeno pokazuju opredijeljenost ka obezbjeđivanju maksimalnog doprinosa implementaciji evropskih standarda na lokalnom nivou, odnosno priključenju Crne Gore Evropskoj uniji.

Saopšteno je da predstavnici lokalnih samouprava, na prigodnim skupovima i svečanostima, rado ističu da su dobitnici ovog prestižnog priznanja i da nagrada na neki način lokalnim zajednicama služi kao legitimacija kvaliteta rada i inovativnosti u pružanju različitih usluga građanima. Kako su Najbolje prakse već dovoljno afirmisane na lokalnom nivou i, kao takve, na pravi način prepoznate, opšte je uvjerenje da će lokalne samouprave i u narednom periodu biti itekako zainteresovane za učešće u realizaciji ovog projekta.

U tome će, kako je istaknuto, imati bezrezervnu podršku Zajednice opština Crne Gore, Ministarstva unutrašnjih poslova i Organizacije za evropsku bezbjednost i saradnju, Misije u Crnoj Gori.

Poslije uvodnih obraćanja, Odluku o izboru najboljih praksi u lokalnoj samoupravi u Crnoj Gori za 2014. godinu, u ime Izbornog panela, prezentovao je Refik Bojadžić, Generalni sekretar Zajednice opština Crne Gore.

Nakon toga, predstavnici nagrađenih lokalnih samouprava su prezentovali svoje prakse, i to:

–                      Za tematsku oblast Stvaranje povoljnog poslovnog okruženja za privlačenje investicija na lokalnom nivou“ predstavljena je praksa Prijestonice Cetinje Program podsticaja „INVEST IN CETINJE koju je prezentovao Luka Jovićević. U okviru iste oblasti, potpredsjednik Opštine Žabljak Vasilije Jakšić je prezentovao praksu „Izgradnja sportske dvorane“ za koju je Opština Žabljak dobila specijalnu nagradu.

–                      Za tematsku oblast „Transparentnost rada lokalne samouprave u funkciji borbe protiv korupcije na lokalnom nivoupobjedničku praksu Glavnog grada Podgorica “Jačanje partnerstva sa građanima u postupku donošenja opštih akata i razvojnih planova Glavnog grada“ prezentovala je Mišela Manojlović.

–                      Za tematsku oblast „Energetska efikasnost u lokalnoj samoupravi“ praksa Opštine Tivat Unaprijeđenje energetske efikasnosti kroz aktivnosti lokalne samouprave“ je dobila nagradu za najbolju praksu, a prezentovao je Petar Vujović.

–                      Za tematsku oblast „Razvoj i pružanje socijalnih usluga na lokalnom nivou pobjedničku praksu Opštine PljevljaPružanje socijalnih usluga u Opštini Pljevlja“ je prezentovala Slavica Krstajić

Poslije izvršenih prezentacija, predstavnicima jedinica lokalnih samouprave koje su dobile nagradu za Najbolje prakse su uručene prigodne plakete i nagrade.

U ime nagrađenih, prisutnima se zahvalio g-din Aleksandar Bogdanović, Gradonačelnik Prijestonice Cetinje. 

Kategorija: